آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات مهمی در خصوص معاملات املاک وجود دارد که دانستن انها واجب می باشد

بایگانی
پیوندها

چرا باید خانه را هوشمند سازی کنیم؟

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ب.ظ

چرا باید خانه را هوشمند سازی کنیم؟

بدون شک هوشمند سازی خانه با هزینه‌هایی همراه است. اگر مزایای استفاده از این سیستم را در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که امنیت و آسایش بسیار مهم‌تر است. ممکن است برخی، هوشمند سازی خانه را نوعی تجمل‌گرایی به‌حساب بیاورند و آن را غیرضروری بدانند ولی باید بگوییم استفاده از تکنولوژی برای بشر امروزی، چیزی جز منفعت نیست. هوشمند سازی خانه امنیت را تضمین می‌کند، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی را به شما هدیه می‌کند.

خانه‌ای که در شمال کشور جهت اسکان می‌خرید، بیشتر اوقات سال خالی است و در آن سکونت ندارید. امنیت و آسایش قبل از رجوع شما به خانه بسیار مهم است. توجه به هوشمند سازی این خانه باید در مرکز توجه شما باشد تا دچار مشکل نشوید.

مزایای هوشمند سازی خانه:

بزرگ‌ترین مزیت هوشمند سازی خانه‌ این است که کنترل خانه در دست شماست. این تکنولوژی جدید، روزانه در هزاران خانه نصب‌شده و به کار میفتد تا صاحبان ملک در آسایش باشند.

امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که مالک خانه را به استفاده از این تکنولوژی ترغیب می‌کند. برای آن‌که به‌درستی از این تکنولوژی مطلع شوید تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

عملکرد سیستم هوشمند خانه:

سیستم هوشمند سازی خانه (BMS) در حقیقت سیستم مدیریت خانه از راه دور است. این سیستم‌ها به شما کمک می‌کنند درزمانی که دور از مسکن هستید، به‌راحتی قسمت‌های مختلف خانه را کنترل کنید. 

این سیستم‌ها به دلیل دارا بودن کنترلر، نیاز به اینترنت دارد. سیستم‌های BMS از نرم‌افزاری تشکیل‌شده که به کمک سخت‌افزارهای متعدد، این سیستم را به وجود آورده‌اند. سیستم کنترل مرکزی وجود دارد که صاحب‌خانه آن را به‌وسیله تلفن همراهش کنترل می‌کند. این سیستم به دوربین‌ها و سنسورهایی وصل است که در سرتاسر خانه کار گذاشته‌شده‌اند. سیستم کنترل شما از طریق تلفن همراه به کنترل مرکزی و سپس دوربین‌ها راه پیدا نموده و از طریق دوربین‌ها مجدد به سیستم کنترل مرکزی و سپس به تلفن همراه شما منتقل می‌شود. به این طریق شما فرمانی می‌دهید که انجام می‌شود.

کاربردهای هوشمند سازی خانه:

همان‌طور که ذکر کردیم، کنترل هوشمند خانه فقط برای موارد امنیتی نیست. این سیستم می‌تواند تمام قسمت‌های خانه را به کنترل شما درآورد. هرچه هوشمندی BMS بیشتر باشد، کنترل غیرحضوری شما در ملکتان بیشتر خواهد بود.

کاربرد در داخل خانه:

فرض کنید در هوایی سرد می‌خواهید به شمال سفر کنید، دلتان می‌خواهد زمستان شهرهای شمالی را با برفش ببینید. خانه هوشمند شما حتماً بسیار سرد خواهد بود. موبایلتان را به دست می‌گیرید و به سراغ برنامه نرم‌افزاری مربوط به سیستم هوشمند می‌روید. سیستم گرمایی خانه را در حالت روشن قرار می‌دهید و پمپ‌ها و هواسازها را به کار می‌اندازید تا زمان رسیدن شما به محل استقرارتان، همه‌چیز آماده باشد.

اما اگر همین سیستم را نداشتید، زمانی که به خانه می‌رسیدید، باید سیستم گرمایشی را تا حداکثر مقدار حرارت آن روشن می‌کردید و تا زمانی که فضا گرم شود، لباس‌های بیرون را به تن داشته باشید، چای بنوشید تا گرم شوید و ... . سیستم هوشمند برای آسایش شما طراحی‌شده است و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند.

این تمام کاری نیست که می‌توانید با سیستم هوشمند انجام دهید. شما می‌توانید در ساعاتی که خودتان در نظر گرفته‌اید، سیستم برق لامپ‌ها را خاموش یا روشن کنید. مثلاً برای چند ماه برنامه‌ای تنظیم کنید که چراغ‌ها سر ساعتی خاموش و سر ساعتی روشن شود.

سیستم هوشمند، قدرت اخطار در مورد آب و برق و گاز و کلیه مشکلات ایمنی ملک را به شما بدهد. درب‌های ورودی را کنترل کند و در صورت بروز مشکل، هشدارهای لازم را اعلام کند. حتی ترکیدن لوله را هم می‌تواند به شما اطلاع دهد!

می‌توانید دمای آب را تغییر دهید تا لوله‌ها در هنگام سرما دچار یخزدگی و ترکیدگی نگردد. پرده‌ها، چراغ‌های خوراک‌پزی، یخچال، سایبان‌ها، سیستم صوتی تصویری را هم می‌توانید چک کنید.

کاربرد در فضای بیرون خانه:

بسیاری از خانه‌ها در شمال دارای فضای سبز در حیاط خانه هستند. گاهی دوستان یا آشنایان به فضای سبزشان رسیدگی می‌کنند و گاهی شخصی را استخدام می‌کنند و کلید را به او می‌دهند که به خانه و محوطه بیرون در حیاط خانه رسیدگی کند. این کار نیز مشکلات خاص خود را دارد.

در این مرحله است که سیستم هوشمند به کمک می‌آید و دیگر نیازی به‌زحمت دادن به اطرافیان یا هزینه اضافی برای استخدام شخص مراقب نیست.

سیستم هوشمند BMS به‌راحتی همه این کارها را با دستور شما انجام می‌دهد. کافی ست بازه‌های مشخصی از زمان را تعیین کنید تا فضای سبز شما به‌موقع آبیاری شود، در زمستان روکشی گلخانه‌ای بر روی فضای سبزتان کشیده شود تا گیاهان از یخزدگی در امان باشند و بسیاری کارهای دیگری که برای مراقبت فضای سبزتان نیاز دارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی