آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات مهمی در خصوص معاملات املاک وجود دارد که دانستن انها واجب می باشد

بایگانی
پیوندها

چند دلیل افزایش خرید خانه ویلایی در گرگان

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ب.ظ

چند دلیل افزایش خرید خانه ویلایی در گرگان:

چند وقتی است که درخواست خرید خانه ویلایی بیشتر از خرید ویلا است. مسافران ترجیح می‌دهند خانه ویلایی بخرند. در عوض به‌جای خرید ویلا، ویلا  اجاره کنند. دلایل افزایش خرید خانه را بررسی نمودیم و در این مقاله به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در اختیار شما عزیزان قراردادیم. امیدواریم مثمر ثمر باشد.

دلایل افزایش خرید خانه ویلایی در گرگان

دلایل افزایش خرید خانه ویلایی در گرگان را می‌توان به عوامل زیادی نسبت داد. از بین این عوامل دودسته را در این مطلب بررسی خواهیم نمود. دسته اول دلایل افزایش خرید کوچ کنندگان به شهر گرگان و دسته دوم دلایل افزایش خرید مسافران در شهر گرگان.

 عوامل خرید خانه در اثر مهاجرت به گرگان:

خرید و فروش خانه در گرگان

چه عاملی باعث کوچ مردم از شهرهای دیگر کشور ایران به گرگان شده است؟ آیا گرگان شرایط بهتری برای زندگی ایجاد می‌نماید؟ 

یکی از عواملی که باعث کوچ مردم به گرگان شده است، کمبود آب و خشک‌سالی در شهرهای جنوبی و جنوب شرقی کشور است. برای فرار از خشک‌سالی مردم به استان‌های شمالی کشور و ازجمله گرگان کوچ می‌کنند. طبق آماری که در گرگان گرفته شده است، شتاب خرید زمین، خانه، آپارتمان و دیگر املاک بسیار بالاتر از سالهای پیش است.

البته در استان‌های شمالی نیز به دلیل کاهش باران، کمبود آب وجود دارد ولی در مقایسه با استان‌های جنوبی، مشهود نیست. بنابراین مهاجرت افراد به این استان‌های شمالی به‌راحتی انجام می‌شود. در حقیقت شمال کشور پناهگاهی برای ساکنین شهرها و استان‌های دیگری مانند قم، اصفهان، کاشان، خوزستان، زاهدان و .... می‌باشد. به‌خصوص گرگان که بومیان آن از هر فرهنگی هستند.

دلیل دیگر فرار از آلودگی و شلوغی است. این مشکل، مردم شهرهایی همانند تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و دیگر کلان‌شهرهای ایران را به‌سوی مهاجرت به شمال کشور سوق داده است.

بر اساس تحقیقات میدانی در مشاور املاک شمال کشور، این روزها خریدوفروش خانه و آپارتمان بسیار راحت شده چون افرادی که از شهرهای دیگر به شهرهای شمالی می‌آیند معمولاً کمتر از افراد بومی بر سر قیمت جروبحث می‌کنند و صرفاً دنبال ملکی هستند که با شرایط و بودجه‌شان سازگار باشد. قبلاً که مشکلات خشک‌سالی نبود و خریدوفروش افراد غیربومی کمتر بود، رونقی در بازار ملک وجود نداشت.

عوامل خرید خانه در اثر مسافرت به گرگان: 

خانه شمال گرگان

یکی دیگر از عوامل افزایش خرید خانه ویلایی در گرگان، مسافرانی هستند که از شهرهای دیگر به‌خصوص پایتخت به شمال کشور می‌آیند. به گزارشات رسیده از مشاورین املاک شهرهای شمالی، درخواست خرید خانه ویلایی و آپارتمان از طرف مسافرین، نسبت به ویلا بسیار بالاتر رفته است. در این قسمت قصد داریم در مورد دلایل خرید خانه توسط مسافرین و همچنین دلایل ترجیح دادن خانه به ویلا مباحثی بیان کنیم.

افزایش خرید خانه ویلایی نسبت به ویلا:

چند دلیل از دلایل افزایش خرید خانه ویلایی نسبت به ویلا از نظر مشاور املاک به شرح زیر است.

مساحت خانه نسبت ویلا کمتر است و مسلماً ازلحاظ نگهداری و امنیت بهتر می‌توان عمل نمود. زمانی که وقت شما تنها مجموعاً دو تا سه ماه در سال در شهرهای شمالی صرف می‌شود، ارزش این‌که ویلایی بخرند و خرج و مخارج آن را به دوش بکشند، نخواهد داشت. ویلاها نیاز به نگهبان دارند. در صورت تعمیرات در قسمتی از آن، مخارج سنگینی به دوش صاحب‌خانه است. حرارت و برودت به‌سختی کنترل می‌شود. البته تمام این موارد با هوشمند نمودن ویلا قابل‌حل است ولی در این قسمت ما بودجه و موقعیت اکثریت مسافرین را در نظر داریم نه اقلیت آن‌ها را. 

مبلغ خرید خانه ویلایی کمتر از ویلا است. معمولاً مسافرانی که در شمال خانه می‌خرند، خانه دومی هستند. به عبارتی خانه  اولشان در شهر محل سکونت خودشان و خانه دومشان در گرگان است. این افراد معمولاً پول زیادی برای ملکی که در آن دو تا سه ماه در سال را می‌گذرانند، کنار نمی‌گذارند. بنابراین خانه ویلایی برایشان مناسب‌تر است.

مساحت کمتر خانه نسبت به ویلا مزیت است. معمولاً خانه‌هایی که توسط مسافران گرگان خریداری می‌شود مسافتی در حدود صد تا سیصد متر دارند درحالی‌که ویلاهای لوکس چهارصد متر به بالا و ویلاهای قدیمی هشت‌صد متر به بالا مساحت دارند. مساحت زیاد دردسر بیشتری هم از بابت نگهداری و هم از بابت امنیت با خود به همراه دارد. زمانی که خسته از راه می‌رسید باید ابتدا گرما و سرمای خانه را در نظر بگیرید که هر چه متراژ بالاتر باشد، گرم و سرد کردن آن سخت‌تر است. ضمناً تمیزی گردوخاک منزلی که مدتی در آن زندگی نکرده‌اید نیز در مساحت‌های بالا مشکلات بیشتری دارد و وقت‌گیر است. معمولاً پس از خرید خانه نیاز به پر کردن خانه با مبلمان است که هر چه مساحت بیشتر باشد مسلماً خرید مبلمان بیشتر هزینه در بر دارد.

افزودن امکانات در خانه به‌مراتب کم‌هزینه‌تر است تا در ویلا. آنچه می‌خواهید به خانه اضافه کنید تا به‌اصطلاح ملک را به‌صورت فول امکانات درآورید در خانه ویلایی کم‌هزینه‌تر است. تقریباً با یک‌چهارم هزینه‌ای که در ویلا برای فول امکانات نمودن آن دارید، در خانه می‌توانید انجام دهید و آن را به خانه‌ای با امکانات کامل داشته باشید که در آن امنیت و آرامش را تجربه کنید.

و بسیاری دلایل دیگر که بر اساس طرز تفکر و نوع زندگی خانواده‌های مختلف متفاوت‌تر است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی