آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات مهمی در خصوص معاملات املاک وجود دارد که دانستن انها واجب می باشد

بایگانی
پیوندها

دلایل افزایش رهن و اجاره آپارتمان توسط افراد غیر بومی 

از آنجاییکه رهن و اجاره آپارتمان در شمال کشور افزایش یافته است، بر آن شدیم که بری از دلایل این موضوع را خدمتتان اعلام نماییم. این مطلب در مورد ازدیاد درخواست آپارتمان برای رهن و اجاره می باشد. با مطالعه این مقاله می توانید تصمیم بگیرید که آپارتمان رهن و اجاره کنید یا بخرید.

دلایل افزایش رهن و اجاره آپارتمان توسط افراد غیر بومی:

اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که با کمترین مدت تعطیلات به شمال کشور سفر می‌کنید، رهن و اجاره آپارتمان و تغییر قیمت آن در شمال یکی از موضوعاتی است که در جمع های خانوادگی شما مطرح می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد وضعیت بازار آپارتمان‌ها در این شهرها توضیحاتی ارائه دهیم که حتماً برای شما عزیزان مورد توجه واقع می‌شود. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

چرا مسافرت یا مهاجرت به شهرهای شمالی؟

همه ما می‌دانیم که اکثر کلان‌شهرها مشکلات بزرگی مانند آلودگی هوا، شلوغی و ترافیک، بحران آب و بسیاری مشکلات را به دوش می‌کشند. 

دسته اول: افراد زیادی برای ادامه زندگی در این شهرها، دیگر راهی ندارند و ناچار به مهاجرت می‌شوند. بارها شنیده‌ایم که مهاجرت معمولاً از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد ولی چرا مردم مهاجرت معکوس را ترجیح می‌دهند؟ آیا از پیشرفت فرار می‌کنند؟ البته که نه. هیچ کس مخالف پیشرفت نیست. اما واقعاً پیشرفت به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن سلامتی؟

دسته دوم: افراد زیادی راهی برای مهاجرت ندارند و به‌ناچار به‌محض پیش آمد تعطیلات شورا بار خود را بسته و به شهرهای شمالی مسافرت می‌کنند. این عده حاضرند ساعت‌ها در راه بمانند ولی یک ساعت خود را در شهر محل سکونت خود نگذرانند! حال بعد از این همه خستگی در راه، باید خستگی جستجوی آپارتمان را برای چند روزی که در شهر مورد نظر هستند تحمل نموده تا بالاخره موفق به استراحت و یا تفریح و گردشگری شوند.

چاره هر دو دسته ذکر شده خرید، رهن و یا اجاره ملک است. معمولاً افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند آپارتمان را ترجیح می‌دهند. البته این بسته به سلیقه و نوع تفکر افراد دارد که خانه یا آپارتمان را انتخاب می‌کنند. در این مطلب مد نظر ما افرادی هستند که آپارتمان انتخاب اول آن‌هاست.

افزایش چهار درصدی زندگی در سرزمینهای شمالی:

آماری مبنی بر رشد چهار درصدی زندگی در شهرهای شمالی وجود دارد. چهل درصد از مردم که بیشتر آنان را مسافران تشکیل می‌دهند، در آپارتمانهای اجاره‌ای زندگی می‌کنند. این نشان می‌دهد که بازار رهن و اجاره آپارتمان در شهرهای شمالی 

کشور مانند شهرهای استان گیلان و مازندران و گرگان داغ است.

وضعیت بازار ملک در مقابل بازار آپارتمان:

برای برخی از مسافران و مهاجران معکوس، لوکس بودن آپارتمان چندان مهم نیست. اما برای برخی از آنان اولین گزینه لوکس بودن آپارتمان است. این موضوع باعث می‌شود آنان در تله افرادی بیفتند که هزینه ساخت آپارتمان را فقط در قسمت تجملاتش خرج می‌کنند و هیچ توجهی به کیفیت مصالح ندارند. این فروشنده ها فقط قصد فروش آپارتمان ساخته شده را دارند. از آنجا که تقاضای رهن و اجاره آپارتمان در شمال کشور زیاد است، بسیاری از کشاورزان و افرادی که مشاور املاک هستند، با تغییر کاربری زمینشان، بر روی آن آپارتمان می‌سازند و به اجاره و رهن می‌دهند. چنانچه می‌خواهید آپارتمانی رهن و اجاره کنید، برای امنیت خود و خانواده‌تان، به مصالح هم دقت کنید نه فقط به تجملات و لوکس بودن آپارتمان.

رهن و اجاره به جای خرید آپارتمان:

بسیاری از افرادی که برای مسافرت به شهری مشخص سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای خرید آپارتمان، آن را رهن یا اجاره کنند. این ممکن است به چند دلیل منطقی صورت بگیرد.

منطقه را به خوبی نمی‌شناسند و به حرف محلی‌ها هم نمی‌توانند اطمینان کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند رهن و اجاره کنند تا این که به خرید آپارتمان اقدام کنند.

به دلیل این که دو تا سه ماه در سال به مسافرت می‌آیند، مایل نیستند آپارتمان خریداری نمایند و به رهن و اجاره بیشتر فکر می‌کنند.

مبلغ خرید آپارتمان را ندارند و فقط می‌توانند مبلغ 

رهن و اجاره را می‌پردازند.

به دلایل بالا،  رهن و اجاره از خرید آپارتمان بیشتر تقاضا دارد و پررونق‌تر است.

در شمال کشور تعداد زیادی از افرادی که مشاور املاک هستند، در زمینه ساخت‌وساز آپارتمان نیز هستند. این افراد آپارتمان را نه برای فروش بلکه برای رهن و اجاره می‌سازند. برخی از این افراد، ساخت‌وسازی ایمن انجام می‌دهند و برخی دیگر صرفاً برای این که سریعاً در موعد مقرر که مسافران به شمال می‌آیند، آپارتمان آماده باشد، فقط می‌سازند و به مصالح هیچ توجهی ندارند.

با مراجعه به سایت ما و بازدید مجازی از آپارتمان‌ها به ما اعتماد کنید. اول تا آخر راه، حمایتتان می‌کنیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی