آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات مهمی در خصوص معاملات املاک وجود دارد که دانستن انها واجب می باشد

بایگانی
پیوندها

نکات مهم در پیش‌خرید آپارتمان چیست

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ب.ظ

نکات مهم در پیش‌خرید آپارتمان چیست؟

پیش‌خرید آپارتمان از روش‌هایی است که به‌تدریج شما را صاحب آپارتمان خواهد نمود. اما ازآنجایی‌که این روش به‌نوعی ریسک محسوب می‌شود، باید نکاتی را در این مورد بدانید تا دچار ضرر و زیان نشوید. ما در این مطلب سعی نموده‌ایم تا نکات مهم را یادآور شویم تا بتوانید بامطالعه کامل همراه با داشته‌های خود به پیش‌خرید بپردازید.

نکات مهم در پیش‌خرید آپارتمان چیست؟

یکی از راه‌های مالک شدن آپارتمان، پیش‌خرید است. در این روش، هر مرحله‌ای که ساخت آپارتمان  پیش می‌رود، مبلغ موردقرارداد پرداخت می‌شود. حال برای این‌که این روش با موفقیت سپری شود و مشکلی درروند انجام آن پیش نیاید، باید نکاتی را رعایت نمایید. در این مطلب ما به این نکات اشاره نموده‌ایم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چطور آپارتمان پیش‌خرید کنیم؟

معمولاً زمان انجام معامله سه سؤال کلیدی و مهم را از کسانی که به شما پیشنهاد پیش‌خرید داده‌اند، می‌پرسید. ما به این سه سؤال مهم پاسخ داده‌ایم.

سؤال اول: از چه کسی پیش‌خرید کنیم؟

سعی کنید به‌وسیله مشاور املاک و از سازنده آپارتمان آن را پیش‌خرید کنید. چنانچه با دلال معامله کنید، دستتان به‌جایی نخواهد رسید. معمولاً بیشتر واسطه‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. حال اگر چاره‌ای جز معامله با دلال نداشتید، به نکات زیر توجه کنید و آن‌ها را به کار ببندید.

?   قراردادی که دلال با سازنده می‌بندد، معمولاً در دست خود اوست. هنگامی‌که شما آپارتمان را از واسطه(دلال) پیش‌خرید می‌کنید، قرارداد باید در دست شما باشد. زیرا همان‌طور که می‌دانید هنوز سند و مدارک جداگانه و تفکیکی برای واحدهای آپارتمان صادر نشده است. بنابراین مدرک اصلی که در دست واسطه هست، همین قرارداد می‌باشد که بعد ازاین که پیش‌فروش نمود، باید به شما تحویل داده شود.

?   سازنده آپارتمان باید حتماً قرارداد مابین شما و واسطه را امضا کند. در حقیقت باید تعهدات قرارداد را بخواند و امضا کند. اگر این کار را انجام ندهید، سازنده می‌تواند به تعهداتش عمل نکند.

سؤال دوم: سازنده خوب چه کسی است؟

از سازنده‌ای که چندین ساختمان ساخته باشد پیش‌خرید کنید. زیرا این سازنده‌ها معتبرترند. سعی کنید در همان محلی که سازنده آپارتمان می‌سازد معامله کنید. سازنده‌ای که چندین ساختمان ساخته باش، چندین سال کار انجام داده است و اعتبار خود را در طول آن چند سال به دست آورده است. 

بنابراین اعتباری که با زحمت به دست آورده است، از دست نمی‌دهد.

معمولاً در بیشتر مناطق در شهرهای مختلف، سازنده‌هایی هستند که از کیفیت مصالح سازه به‌هیچ‌وجه کم نمی‌گذارند. این افراد معمولاً مانند سازنده‌های چندین ساله شناخته می‌شوند. زیرا آنان با رعایت استاندارد برای استحکام سازه،کیفیت ساخت را بالابرده و در عوض از ضایعات کم می‌کنند و مصالح را از مراکز معتبر به قیمت مناسب خریداری می‌نمایند تا در مبلغ صرفه‌جویی نموده باشند. این سازنده‌ها نیز قابل‌اطمینان هستند.

به یاد داشته باشید که هیچ‌وقت ملاک پیش‌خرید خود را بر روی قیمت آپارتمان کلید نکنید. به فکر جان و مال خود باشید و به‌درستی تحقیق نمایید.

سؤال سوم: پیش‌خرید آپارتمان در چه مرحله‌ای از ساخت آن انجام شود؟

سعی کنید آپارتمانی که برای پیش‌خرید انتخاب می‌کنید در مرحله نازک‌کاری یا سفت‌کاری باشد. نازک‌کاری و سفت‌کاری تقریباً مراحل آخر اجرای ساختمان است. هیچ‌گاه ساختمان را در مراحل اولیه و روی خاک خریداری ننمایید. بسیاری موارد دیده شده است که ساختمان را بر روی خاک خریده‌اند درحالی‌که واحدهای آم مشخص نبوده و بعد معلوم شده که هر واحد را به چند نفر فروخته‌اند.

اکثر سازنده‌ها حاضر نیستند واحدشان را در مراحل آخر ساخت بفروشند مگر این‌که مبلغ ساخت‌وساز را کم آورده باشند یا بخواهند پروژه‌ای جدید را شروع کنند. دلیل آن‌هم این است که هنوز مشخص نیست هر واحد چه مبلغی هزینه تمام شده دارد. اگر متوجه شدید که بیشتر واحدهای یک آپارتمان پیش‌خرید شده است، باید در خرید آن آپارتمان شک کنید.

قانون پیش‌خرید آپارتمان:

برای پیش‌خرید یا پیش‌فروش آپارتمان قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود تا معامله صحیحی انجام گیرد.

×     پس از این‌که پروانه آپارتمان توسط شهرداری صادر شد و شناسنامه جداگانه‌ای برای واحدهای آپارتمان صادر شد، می‌توان آن را پیش‌فروش نمود.( در این زمان است که شما می‌توانید بهترین پیش‌خرید را داشته باشید.

×     قرارداد پیش‌فروش (پیش‌خرید) باید در یکی از دفاتر مرکز اسناد رسمی نزدیک محل ساخت آپارتمان بسته شود.

×     چنانچه بدون قرارداد رسمی پیش‌فروش انجام شود، هر دو طرف معامله مجرم تلقی می‌شوند.

در قرارداد باید تمام موارد اعم از امکانات واحدهای آپارتمان، زمان تحویل و جریمه در صورت دیرکرد تحویل آپارتمان، مساحت واحد فروخته شده و ... قید شده باشد.

نظرات  (۱)

مطلب مفیدی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی