آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

آپارتمان

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود

در این وبلاک مطالبی در مورد خرید و فروش ملک و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود اطلاعات مهمی در خصوص معاملات املاک وجود دارد که دانستن انها واجب می باشد

بایگانی
پیوندها

خرید آپارتمان وامدار در شمال کشور

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ب.ظ

خرید آپارتمان وامدار در شمال کشور

افرادی که هرسال برای مسافرت به شمال کشور سفر می‌کنند، به دلایلی تصمیم به خرید آپارتمان در شهرهای مورد مسافرت خود می‌گیرند. بیشتر آن‌ها مایل به خرید آپارتمان وامدار هستند و دلایلی نیز برای این تصمیم خود دارند. ما در این متن نکاتی را جهت خرید این نوع آپارتمان‌ها بیان نموده‌ایم که می‌تواند بسیار کمک‌حال باشد.

خرید آپارتمان وامدار در شمال کشور:

در دو دهه اخیر خریدوفروش خانه و آپارتمان در شمال کشورمان رو به افزایش است. اکثر افرادی که دست به خرید آپارتمان در شمال می‌زنند، معمولاً برای خرید خانه دوم اقدام می‌نمایند. این افراد به دو دلیل ممکن است به دنبال آپارتمان با وام باشند. اول به دلیل نداشتن بودجه کافی برای خرید و دوم به دلیل این‌که مایل نیستند سرمایه‌شان را برای خرید ملک در شمال به کار ببرند.



درهرحال بهتر است قبل از اقدام به خرید، نکاتی را مدنظر داشته باشید. در این مطلب، به نکات ظریفی که برای خرید آپارتمان وامدار نیاز دارید، اشاره می‌کنیم، چنانچه مایلید در این رابطه بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

قبل از خرید آپارتمان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

ابتدا باید در نظر بگیرید که هدفتان از خرید آپارتمان چیست؟ ممکن است تصمیم داشته باشید به‌جای پرداخت اجاره و یا پرداخت مبلغ رهن، این مبلغ را بابت خرید و پرداخت وام صرف کنید. 

ممکن است قصد سرمایه‌گذاری داشته باشید و بخواهید این سرمایه را به‌تدریج جمع‌آوری کنید. جمع‌آوری این سرمایه به‌تدریج، ممکن است به دلیل کافی نبودن بودجه باشد یا برنامه‌ریزی دیگری که برای بودجه جمع‌آوری‌شده دارید. هر دلیلی که برای خود در نظر گرفته‌اید، بررسی نمایید تا بتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید.

ممکن است از مستأجر بودن خسته شده باشید. مایلید استقلال خود را در این زمینه حفظ کنید. در این صورت نیز باید بررسی کاملی در زمینه وام‌ها داشته باشید تا به مشکلی برنخورید.

برای خرید آپارتمان تا چه مبلغی می‌توانیم وام بگیریم؟

قبل از خرید آپارتمان در شمال کشور، ابتدا باید بدانید با چه شرایطی و به چه میزانی می‌توانید وام بگیرید. این موضوع به موارد زیادی بستگی دارد. مواردی مانند این‌که چه مقداری می‌توانید ماهیانه قسط پرداخت نمایید، آپارتمان مدنظر شما چه شرایطی و چه قیمتی دارد، مایلید ملک مورد خریدتان چند سال ساخت باشد(قدمت ملک) و ... 

با کمی بررسی در شرایطی که مدنظرتان است، می‌توانید به سؤالات مهم در این زمینه پاسخ دهید. پس از پاسخ به سؤالات خود، به دنبال خرید آپارتمان موردنظر باشید. در این صورت هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهید شد. در این زمینه به مثال زیر توجه کنید.

تصور کنید شما به فکر یک آپارتمان دویست‌میلیونی هستید. اگر قدمت ملک بنا به شرایط بانکی در نظر گرفته شود، شما می‌توانید صد میلیون از بانک وام دریافت نمایید. پس صد میلیون باقی‌مانده را باید از قبل کنار گذاشته باشید تا به‌زحمت نیفتید. چون در غیر این صورت باید از اطرافیان قرض بگیرید.


نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که مبلغ قسط ماهانه برای شما قابل پرداخت هست یا نه؟ در این صورت باید حتماً هزینه تعمیرات و هزینه‌های دیگری را هم در آپارتمان شمال کشور در نظر بگیرید و ماهانه قسط و هزینه‌های در نظر گرفته‌شده را به هزینه‌های زندگی خود اضافه نمایید.

نوع وام دریافتی برای خرید آپارتمان چیست؟

گاهی اوقات ممکن است آپارتمان مورد خرید شما وام داشته باشد. گاهی ممکن است وام در قبال گرو گذاشتن ملک به شما پرداخت شود. گاهی ممکن است بانک به شما حواله خرید مسکن پرداخت کند که در این صورت سود آن بسیار بالا خواهد بود. گاهی ممکن است از مؤسسات خاصی وام مسکن بگیرید که سود آن‌ها و مبلغی که به ملک تعلق می‌گیرد، بسیار متفاوت باشد. به‌هرحال شما می‌توانید در شهر موردنظرتان در شمال کشورمان، با پرس‌وجو از مشاورین املاک و بانک‌ها، به شرایط آن‌ها پی ببرید. البته شرایط بانک‌ها اغلب تغییری در شهرهای متفاوت ندارد ولی مؤسسات ممکن است تسهیلات متفاوتی در شهرهای مختلف داشته باشند.

گزینه‌های روی میز برای خانه اولی‌ها چیست؟

افراد بسیاری هستند که به جهت نداشتن بودجه کافی برای خرید آپارتمان در کلان‌شهرهای محل زندگی خود، اقدام به خرید ملک در شهرهای شمالی کشور می‌نمایند. این افراد اگر برای اولین بار بخواهند ملک خریداری کنند، خانه اولی نامیده می‌شوند. البته ملک می‌تواند ویلا، آپارتمان و ... باشد. ازجمله این وام‌ها می‌توان به با سود 9 تا 11 درصدی اشاره نمود. این وام‌ها می‌توانند در سال‌های آینده به‌طور متفاوت با سودهای متغیر اعطا شوند. اما در کل افرادی که برای اولین بار می‌خواهند اقدام به خرید آپارتمان نمایند، شرایط دریافت وام بهتری دارند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی